قطعات خودرو قطعات خودرو .

قطعات خودرو

بررسي ماشين هيونداي سانتافه

همانطور كه گفته شد، هيونداي سانتافه يك خودروي چند منظوره واقعي محسوب مي شود. از نظر كيفيت سواري و ارگونومي، كابين وضعيت قابل قبولي دارد (نسبت به كلاس بدنه)، امكانات كافي در نسخه هاي فول وجود دارد، همچنين از ايمني خوبي خوبي برخوردار است و تمام اين ويژگي هاي خوب به همراه ظاهري زيبا به محبوبيت آن مي افزايد. علاوه بر اين، سانتافه در بازارنسبت به بسياري از رقباي خود شرايط بسيار خوبي دارد و از معدود خودروهاي گران قيمتي است كه به راحتي مي توان آن را به پول نقد تبديل كرد.

سانتافه گزينه اي مناسب براي خانواده هاي پرجمعيت محسوب مي شود.  نسخه هاي فول آپشن اين ماشين داراي ويژگي هايي مانند: كنترل شيب، توزيع هوشمند گشتاور بين تمام چرخ ها و قفل الكترونيكي ديفرانسيل هستند. اين محصول به دليل نداشتن شاسي مستقل و كمكي، شرايط خاص لاستيك و ارتفاع سپر براي آفرود مناسب نيست، اما برخلاف خودروهاي كراس هاچ بك يا SUV هاي تك ديفرانسيل، ممكن است در آفرودهاي ساده نيز ظاهر شوند.

كابين داخلي هيونداي سانتافه

با ورود به كابين هيونداي سانتافه، در برابر فضاي بسيار بزرگي قرار مي گيريم كه مناسب براي سفرهاي گروهي است. به خصوص اينكه اين خودرو در نسخه 7 نفره نيز موجود است كه مي تواند براي اين منظور بسيار مفيد باشد. حتي اگر به اين تعداد صندلي نياز نداريد، باز هم مي توانيد با خوابيدن در دو رديف عقب و حمل انواع وسايل با ماشين خود، محفظه بار بزرگي شبيه كاميون داشته باشيد. علاوه بر اين هيونداي جدا از اينكه به كاربردي بودن محصول مي انديشد، از عنصر زيبايي نيز غافل نشده و محيطي دلنشين با طراحي مناسب كابين را پيش روي ما قرار داده است.

نوع طراحي هيونداي سانتافه

ايراد گرفتن از طراحي بدنه هيونداي سانتافه بسيار سخت است. چراغ هاي كشيده، جلوپنجره بزرگ و جذاب، خطوط جانبي پويا و هدفمند به همراه سپرهاي ظريف و چرخ هاي بزرگ، سانتافه را به خودرويي زيبا، اسپرت و چشمگير تبديل كرده است. مهمتر از همه اينكه سانتافه با استفاده از خطوط ساده و هماهنگ توانسته اين زيبايي را در تمام زوايا حفظ كند و به هارموني كلي دست يابد. تنها مشكل اين است كه اين نگاه زيبا مدت هاست تكراري شده است. در واقع استقبال زياد نماينده هيونداي در كشورمان باعث شد تا سانتافه بيشتر به چشم بيايد و در مقايسه با رقباي خود مانند نيسان ايكس تريل و رنو كوليوس منحصر به فرد بودن خود را از دست بدهد. در واقع اكنون تمام زيبايي هاي سانتافه براي ما عادي شده است و در نتيجه او ديگر نمي تواند مانند روزهاي اول به صورت اغواگرانه به سمت خود برود.

مشخصات هيونداي سانتافه

طبق قانون منع واردات خودروهاي لوكس، هيونداي سانتافه تنها با موتور 4 سيلندر 2.4 ليتري خود اجازه ورود به بازار داخلي را داشت كه به گفته بسياري براي بدنه بزرگ و بزرگ كافي نيست. البته شركت هيونداي با معرفي مدل GDI تا حدودي اين ضعف را جبران كرد زيرا راندمان بالاتر تزريق مستقيم سوخت نسبت به نسخه MPI منجر به بهبود قدرت موتور شد به طوري كه نيروي موتور جديد 188 اسب بخاري و گشتاور 245 نيوتن را نشان مي دهد.

سانتافه نيز مانند هر خودروي ديگري طول عمري خاص دارد و به مرور زمان قطعات اين خودرو معيوب مي شوند. در اين هنگام يافتن فروشگاه هاي ارائه دهنده قطعات اين خودرو اهميت زيادي پيدا مي كند. در حال حاضر مجموعه هاي مختلفي در ايران از جمله پارت باران وجود دارند كه قطعات هيونداي و حتي كيا را به مشتريان ارائه مي دهند. شما مي توانيد از اين فروشگاه با خيالي آسوده آنچه كه به دنبالش هستيد را تهيه نماييد.

سخن پاياني

در اين مقاله به بررسي مشخصات خودروي هيونداي سانتافه پرداختيم و گفتيم كه قطعات اين خودرو همانند خودروهاي ديگر ممكن است دچار مشكل شوند. بنابراين بهتر است قطعات آن را از فروشگاه هاي قابل اطمينان كه در ايران وجود دارند تهيه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۵:۳۵ توسط:ميلاد موضوع: نظرات (0)